leva-just-nu

Direktlänk till inlägg 8 november 2013

Tomhet

Av ME Mamman - 8 november 2013 08:03

Man tycker att nu när smärtan gett med sig, att jag borde vara glad.  Det är underbart att vakna på morgonen och inte ha denna jävla smärta.  Smärtstillande som jag tog nästan dagligen tar jag någon gång i veckan.  Som igår när jag råkade smälla i huvudet i skåpskanten.  Det gjorde ont.

Men jag har nog aldrig behållt en citodonask så länge som jag gjort nu.


Problemet stavas DEPRESSION.  Man skulle ju  kunna tycka att enbart mina bokstavskombinationer vore nog.  ADHD, Fiibro, ME/Cfs och SAD.  Seasonal affektion disorder.  Allergisk mot mörker och vinter med andra ord. 


Det har hänt saker som i normala fall skulle få mig att hoppa av glädje.

Igår var en tjej här som träffade Akiro,  hon ska låna honom om dagarna, han kommer få stimulans, motion och aktivitet. Det kan inte bli bättre och jag hoppas att det funkar även i längden. 

Även att slippa smärtan oberoende vad det beror på så borde det ge mig glädje.  Men allt är bara tomt inom mig.  


Antideppressiva......jag tror jag har provat 90% av alla antidepp piller.  Det som fungerade bäst var venlafaxin, det var stämningshöjande, men gjorde mig till en robort.  Känsloslös.....vem vill leva så?  Då känner jag mig helllre tom.  


Nu när jag inte viker mig dubbel av märta på morgoen så tar jag ut huden på en kort runda där han hinner kissa och skita.  Sedan går jag hem och lägger mig igen.  Inte för att jag nödvändigtvis är JÄTTETRÖTT, men för att jag inte har så mycet styrsel i benen.  Men jag har faktiskt hunnit hänga uoo en maskin tvätt också.

 

Nu blir det inte så mycket kvar idag.  Vila. Mediyoga och försöka bygga uoo ett energifält.


Är de någon som har förslag på lyckopiller som inte innebär antidepp, ekonomiska utsvävningar och motion,,  so please tell me!!!    Jag skall försöka klara av den här prioden som brukar ebba ut någonstans vid mars.   För jag vill gärna bli glad iden.  I den mån min situation medger.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ME Mamman - 6 oktober 2016 15:25

Jag tror aldrig jag haft problem med verkligheten.  Det har varit fantasi, eller verkliget.  Sant eller osant.    Men på senare tid jag har misstänkt att jag inte har sån koll på verkligheten som jag har.   Eller kontroll på verkligheten.  Men det bö...

Av ME Mamman - 29 augusti 2016 09:38

Jag har många år haft adhd. För mig har det inneburit att jag påbörjat en mängd projekt.  Jag har en rastlöshet som är svår att beskriva.  Jag har alltid en kroppsdel i rörelse.  En viftande tå,  ett vickande finger, eller en viftande fot.  Jag är al...

Av ME Mamman - 6 juli 2016 21:28

Verktyg låter kanske som en knepig rubrik, men jag tänkte berätta lite om hur jag hanterar smärta och ångest. Alltså dela med mig av lite verktyg.   Värk och smärta har varit en del av mitt liv sedan jag var 12 år.  Det var då jag började få ...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 20:39


Psykisk ohälsa läser man mycket om nuförtiden.  Det är idag lättare att lida av psykisk ohälsa än för 20-30 år sedan.  Lättare är det ju inte, men mer accepterat.  Åtminstone är det vad jag vill tro.    Jag har ME,  det är en autoimmun neurol...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 13:27

Det är ett ganska allmänt tankesätt att om man sover dåligt så tar man igen den sömnen.  Det är alltså ingen fara att missa en natts sömn eller två.  Det tar man igen.....sägs det.    Och det finns många råd när man inte kan sova.  Det jag hört ...

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards