leva-just-nu

Alla inlägg den 28 november 2013

Av ME Mamman - 28 november 2013 15:56

Min huvudvärk (om det är huvudvärk) har en än gång ändrat karaktär.  Nu mer är det inte bara att jag blir skjuten i huvudet och skallen spricker....nu ser jag saker också.  Som att hela rummet är lila.   Som att möblerna svävar. 

Och jag skakar.  Hela jag skakar som om det vore - 40 grader. 


Det är inte bara på morgonen jag ser konstiga saker, det kan ske annars också.  Fast utan huvudvärk.

Och som brukligt är när man använder beroendeframkallande mediciner så hjälper numer inte den mängd stesolid som brukar hjälpa.  Jag hade en surrealistiskt upplevelse i morse. Jag tog mina 3 stesolid, som alltid brukar hjälpa, förutom igår då det var helt vansinnigt.  Klockan var runt 8.  Jag tänkte som så att om jag går ut med honom på morgonen så kan jag gå och lägga mig efteråt.  
Jag sätter på honom kopplet, sätter på mig jackan och går ut på trappen....som svävar i luften.  Jag stod liksom helt still, för även bilen svävade och allt skrmrade i lila. Jag var helt medveten om att det inte var verkligt.  Hunden som på något sätt rent instintivt förstår att jag inte mår bra ställer sig bredvid mig på trappan och så tar vi ett steg var, även fast jag är helt säker på att han helst av allt velat rusa ner och kisssa.  När jag kommit ner från trappan så börjar vi gå och jag känner mig säkrare.  Allt ser ut som vanligt fast...det svävar liksom.   Stesoliden tar kramper och spända muskler men hallucinationerna gör den inget åt.   Så fort hunden insåg att jag kände mig någorlunda säker så började han beté sig som en hund skall igen, nosar, kissar i vartenda hörn.   Det såg ganska häftigt ut när allt var lila...jag kände mig liksom som om jag var i en Harry Potter film. 

Så känner jag hur jag börjar tappa balansen, och genast slutar Akiro vara hund för att bli hjälphund. Han ställer sig bredvid mig och stadgar upp mig.  Någonstans långt ifrån känner jag att skallen börjar explodera och jag blir skakig. Hunden ställer sig bredvid och stadgar upp och sedan tar vi ett steg i taget tills vi är hemma igen.  Då blev det en sömntablett så jag sov ifrån skiten.

Jag vet inte riktigt vad som händer.  Jag såg att en riktigt ovanlig biverkning av stes var just hallucinationer...å andra sidan har jag ju sett riktigt konstiga saker långt innan jag började med steson.


Nu känner jag tyvärr det jag behöver mer och mer stes innan det hjälper.  Stesolid är ju inget man ska ta dagligen, men vad ska man göra när alternativet är att ta livet av sig.  Till helgen när jag hoppas att jag inte behöver gå upp och gå ut med hunden, eller jaga iväg barn till skolan.....så tänkte jag försöka genomlida morgonen utan medikament. 


Jag fick tips av en person på ett forum om att det fanns något som hette   Basilarismigrän .

Konstigt att inte neurologen nämnt något om detta, för det verkar ju stämma in på mig...precis som EP, med skillanden att jag inte har några stora ryckningar. 


Nåja, nu är det bara någora dagar kvar innan jag ska till Gotahälsan.  Ska bli spännande att se vad de kommer fram till där.


Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards