leva-just-nu

Direktlänk till inlägg 27 maj 2014

Lösenordsblogg

Av ME Mamman - 27 maj 2014 14:38

Min sjukdom har tvingat fram egenskaper hos mig jag inte trodde jag hade.  Jag har alltid varit snäll, på gränsen till mesig. Åtminstone har jag uppfattat mig själv så,  men nu har det visat sig att vänner jag hade på facebook inte var de vänner jag trodde.  Så jag tvingas bli hård.  För jag är en öppen människa i grunden, jag kan inte hålla tyst.  Jag pratar och jag skäms inte.  Jag skäms för min mage eller för mina lår och rumpan, men för grodorna som hoppar ut ut min mun elller ut tangetbordet...skäms jag inte för. Jag har liksom inte vett att skämmas för något jag säger nu....för det jag säger nu...kanske jag inte alls tycker sen. Jag kan vara ironisk, skämtsam, jag kan vara enormt deppig och säga saker som behöver bli sagda då.... Allt jag skriver är inte sant, men många människor verkar tro att jag skriver precis allt som händer i mitt miv.   Och på ett sätt är det sant.  Jag tycker det är otroligt ogivande, tråkigt och ytligt med folk som lägger upp maten på sin status eller annat ytligt som gör att man inte lär känna personen i fråga.


Eftersom det här är sista inlägget som går att läsa om vem som helst så kommer jag tala om vilka som är berättiga att vara i min  vänkrets.  Jag ser gärna något inlägg eller svar på inlägg.   Jag har "vänner" som inte skrivit en enda rad på min fb. 

Detta gäller även släkt och vänner.  Jag kan vara intresserad av dig, men visar du inget intresse så åker du ut.  Vissa kan ha anledningar till att inte skriva, eller skrva väldigt sällan, som sjukdomar.  Är  jag osäker på om du har ett funktionshinder eller om du bara tjuvläser så meddelar jag dig innan.


Här gäller samma sak. Hela sverige kan läsa, vilket ledde till hela 3 st orosanmälan för mina barn.  Man SKA anmäla om man anmäler att barn far illa.   Jag har själv varit både förskolelärare, lärare, speciealärare och förskolechef.  Jag om någon vet hur lagen fungerar.  De som gjorde orosanmälan ville säkert väl,  men vad de inte förstod är att det inte är barnen som far illa. Det är jag.  Och eftersom sociala inte samarbetar med varandra , trots att jag bad dem hjälpa mig med bistånd, så lägger de sig inte i varandras uppdrag.   Inte förrän skolan lade sig i och skrev till biståndshandlläggaren fick jag min hemhjälp.  Från och med imorgon. 


Och 2 veckor in i juni ska jag läggas in i på neuroavdelningen, och jag hoppas att de hittar orsaken till kramperna och faktiskt kan behandla dem.

Ni som inte känner mig irl men som tror sig faktiskt känna mig.  Respekterar rakhet, ärlighet, empati och rätten till olika åsikter.  "jag tycker inte om det du representerar, men kämpar för din rätt att uttrycka dem".  


Ni som vill fortsätta följa mig kommenterar nedanför varför och att ni kommenterar någongång då och då, även om ni inte har något vettigt att säga.  Hej!    Kränkande, rasistiska kommentarer raderas omedelbart,  och  lösenordet tlll bloggen ändras.


Ni på FB....jag har en kärna som sitter säkert, men endel  som  aldrig skriver, kommeterar,  jag är ledsen men ni åker också.   Man kan alltid ansöka om vänskap,  men då med baktanken vänskap.   Energitjuvar åker oupphörligen,även om ni är släkt.  Men kommer ni från ett annat forum och känner att denna tjejen hon verkar speciell, henne skulle jag vilja känna lite närmare.  Då kan man alltid skriva ett meddelande,vilket går att göra även om man inte är fbvänner.  Jag är hårdare på fb än på bloggen. Vill du fortsätta läsa, kommentera och berätta gärna varför du är dålig på kommentarer.


Tyvärr vänner, jag önskar människor vore så goda som jag trodde de var.   Adios, kanske vi ses igen, fast med lösenord.

 
 
Sara

Sara

27 maj 2014 16:02

Jag är ett as på kommentarer, men tycker alltid nåt och det brukar nå dig ändå!
Bra att du sållar och skyddar ditt sätt att vara hellre än att tystna! Heja!

http://www.medanlivetpagar.blogspot.com

 
Åsa

Åsa

27 maj 2014 20:02

Hej, känner inte Dig men brukar läsa Din blogg några gånger i veckan, har kommentera nångång, anledningen till mitt intresse att följa Dig är Din sjukdom, vi har samma diagnos.

http://naltabblovers.blogspot.se

 
anja

anja

28 maj 2014 02:24

Bra att du står på sig eller vad man ska säga!

http://ueberserioest.blogspot.com

 
Cecilia

Cecilia

29 maj 2014 20:11

Jag vill gärna följa dig fortsättningsvis om jag får, men är helt OK med om det inte blir så eftersom vi inte känner varandra så väl. Framför allt önskar jag dig ljusare dagar och hopp framåt.

http://Cecilia.ekhemmanet.se

 
Sara

Sara

31 maj 2014 10:39

Nu ville jag kommentera rullstolsinlägget med det gick inte, så jag kommenterar här!
Toppen att komma ut och toppen med en rulle och toppen med föräldrabesök. Grymt avis på Ikeabesöket.

Vi skulle ha åkt på Åbokryss med ungarna idag, men jag kan inte gå omkring på båten för jag har blivit så dålig och jag har ingen rulle, så nu är jag grymt avis på din rullstol också.

Kramis!

http://www.medanlivetpagar.blogspot.com

 
Fanny

Fanny

31 maj 2014 21:44

Hej!
Jag är värdelös på att kommentera på andras bloggar, men jag läser gärna och ofta! Och det bubblar alltid upp olika tankar i huvudet och jag är glad över alla emmisar som delar med sig av sin vardag :) Jag fortsätter gärna följa, men känner du att du vill ha det väldigt privat så är det helt okej! Jag ser dig ju med jämna mellanrum i fb-forumet :) Hoppas du kan få må lite bättre snart! Toppen att du har fått en rullstol, det kommer underlätta mycket! Kramar <3

http://trotsalltarjagstark.blogg.se

 
Monica

Monica

31 maj 2014 23:14

Jag läser gärna allt om jag får.
Jag beundrar dig starka kvinna som får kämpa och fajtas för att få hjälp.
Du får dagens ros av mig.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica

31 maj 2014 23:35

Hej, Vet att jag är dålig på kommentarer här på din blogg. Ska skärpa mig....;)))) Ok?
Va härligt att assistenten är bra, och att din rullstol funkar!!!!!! Kramen!

 
Ingen bild

marie meike

1 juni 2014 21:37

Verkligen bra skrivet! Tufft men rättvist!Ibland känner jag likadant =) vänner ska väl vara vänner eller?? En liten kommentar om annat än fin bild, snygg sko? Varför inte Oj är du så sjuk idag eller hur går det för dig =)? Men ...... Tycker det är ledsamt att det blir anmälan om barnen, när det är du som inte fått det du behöver! Du är stark som orkar tycker jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ME Mamman - 6 oktober 2016 15:25

Jag tror aldrig jag haft problem med verkligheten.  Det har varit fantasi, eller verkliget.  Sant eller osant.    Men på senare tid jag har misstänkt att jag inte har sån koll på verkligheten som jag har.   Eller kontroll på verkligheten.  Men det bö...

Av ME Mamman - 29 augusti 2016 09:38

Jag har många år haft adhd. För mig har det inneburit att jag påbörjat en mängd projekt.  Jag har en rastlöshet som är svår att beskriva.  Jag har alltid en kroppsdel i rörelse.  En viftande tå,  ett vickande finger, eller en viftande fot.  Jag är al...

Av ME Mamman - 6 juli 2016 21:28

Verktyg låter kanske som en knepig rubrik, men jag tänkte berätta lite om hur jag hanterar smärta och ångest. Alltså dela med mig av lite verktyg.   Värk och smärta har varit en del av mitt liv sedan jag var 12 år.  Det var då jag började få ...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 20:39


Psykisk ohälsa läser man mycket om nuförtiden.  Det är idag lättare att lida av psykisk ohälsa än för 20-30 år sedan.  Lättare är det ju inte, men mer accepterat.  Åtminstone är det vad jag vill tro.    Jag har ME,  det är en autoimmun neurol...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 13:27

Det är ett ganska allmänt tankesätt att om man sover dåligt så tar man igen den sömnen.  Det är alltså ingen fara att missa en natts sömn eller två.  Det tar man igen.....sägs det.    Och det finns många råd när man inte kan sova.  Det jag hört ...

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards