leva-just-nu

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Det började med träningsvärk

Av ME Mamman - 30 april 2014 15:46

Sedan den 4/4 har jag haft kramper i snitt..säg 3 per dygn.  Troligtvis mer.  Jag har inte kollat statestiken än.  Första gången 5/5 åkte jag med ambulansen till akuten.  Inte för akuten kan göra något...men om jag varit döende så kanske de hade gjort något.  Nu krampade jag bara, och då är man inte döende.

Ambulansmännen klämde och frågade om det gjorde ont.  NEJ!  Känns som träningsvärk inte mer. 


Det ordet använder jag inte idag.  Frågar någon när jag är något så när medvetande om jag har ont skulle jag skrika JAAAA!!! 
Jag kan inte minnas att jag ens när jag var aktiv och tränade hade sådan träningvärk jag har nu....och jag krampar inte.  Jag bara ligger i sängen.  Sätter mig på toaletten och drar ner toalettarmarna, för att häva mig upp på stående. 

GAH!!  Känner mig som en jävla gladiator. Att det ska vara så svårt att resa sig från toaletten!!!   Det är ju inte 150 kg jag ska häva mig stående till....bara mig själv.  Och jag har ju till och med gått ner i vikt.  Jag har minskat 20 kg. Tänk vad som kunnat hända om jag kunnat träna.


Idag ska jag vamsa....nej  nu ljuder jag.  Jag måste få iordning på sovrummet och vardagsrummet.   Ska bara orka orka också.  Det lär bli utmaningen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ME Mamman - 6 oktober 2016 15:25

Jag tror aldrig jag haft problem med verkligheten.  Det har varit fantasi, eller verkliget.  Sant eller osant.    Men på senare tid jag har misstänkt att jag inte har sån koll på verkligheten som jag har.   Eller kontroll på verkligheten.  Men det bö...

Av ME Mamman - 29 augusti 2016 09:38

Jag har många år haft adhd. För mig har det inneburit att jag påbörjat en mängd projekt.  Jag har en rastlöshet som är svår att beskriva.  Jag har alltid en kroppsdel i rörelse.  En viftande tå,  ett vickande finger, eller en viftande fot.  Jag är al...

Av ME Mamman - 6 juli 2016 21:28

Verktyg låter kanske som en knepig rubrik, men jag tänkte berätta lite om hur jag hanterar smärta och ångest. Alltså dela med mig av lite verktyg.   Värk och smärta har varit en del av mitt liv sedan jag var 12 år.  Det var då jag började få ...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 20:39


Psykisk ohälsa läser man mycket om nuförtiden.  Det är idag lättare att lida av psykisk ohälsa än för 20-30 år sedan.  Lättare är det ju inte, men mer accepterat.  Åtminstone är det vad jag vill tro.    Jag har ME,  det är en autoimmun neurol...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 13:27

Det är ett ganska allmänt tankesätt att om man sover dåligt så tar man igen den sömnen.  Det är alltså ingen fara att missa en natts sömn eller två.  Det tar man igen.....sägs det.    Och det finns många råd när man inte kan sova.  Det jag hört ...

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards