leva-just-nu

Alla inlägg den 23 april 2014

Av ME Mamman - 23 april 2014 04:04

Jag skulle vilja skriva något.  Vaknade av kramper som vanligt....eller vaknade....min man vaknade.  Långt innan mig märkte att någ var på G innan jag vaknade.  Vaknade av en flaska mot munnen.  Visste inte om det var en mardröm eller om det var kramper.  16 minuter innan det gav sig.  Och under tiden tror jag att jag dör.  Men nu kan jag inte somna om.  Kanske borde be om sömntablett...

 

Igår skrämde jag ihjäl mina väninnor genom att krampa innan de skulle gå.  Har man inte sett något sådant tidigare så ser det väldigt läskigt ut, så de ringde ambulans.  Men allt var över när ambulansen kom.  Och jag vägrade följa med.  De kör till akuten och jag var långt ifrån döeende.  Döeende måste man vara om man skall till akuten alls.   Förövrigt fungerar inte sjukvården här alls.  Den svenska sjukvården.  Välfärden.  Tron att någon tar hand om en när man behöver det.  Tänk jävligt nog om.   Sverige har blivit ett land där man bryr sis om sig själv och skiter i andra.

Pratar inte om lärare, vårdpersonal, läkare, omsorg......dessa människor är fantastiska.  Jag pratar om dem som håller i pengarna.  De som tycker det är bättre att en VD får en stor fallskärm, medan andra dör.

 

Jag orkade inte skriva något.   Förökte distrahera bort huvudvärken som kommer efter kramperna.  Försöker lägga mig igen.  Och hoppas det dröjer 4-5 timmar innan det är dags för nästa anfall.  GOD NATT ELLER LIKNANDE. 

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards