leva-just-nu

Alla inlägg den 2 februari 2014

Av ME Mamman - 2 februari 2014 01:53

Igår kväll tog jag en sömntablett.  Den var sanktionerad. Jag fick en av min man som numer basar över mina sömntabletter, eftersom jag själv tappar kontrollen.  Men igår fick jag en.  Då hade jag varit vaken i 3 dygn, med 4 timmars sömn.  Ska man vara rätt så var det egentligen 2 timmar, för att sedan vakna och se till att barnen kom i väg till skolan. Sedan migrän, sen efter det 2 timmars sömn till.   Men vem räknar?   


Igår tog jag min LDN till kvällen och min sömntablett.  Jag somnade strax efter 22 och vaknade....närmare 12.30 idag.  Utan att vakna, utan att kissa, bara sova.  Inte för att jag var så vidare pigg när jag vaknade, men å andra sidan är jag aldrig det...utom på natten möjligtvis då. 


Idag var det första delfinalen i melodifestivalen.  Jag tyckte inte det var några höjdarlåtar iår.  Jag gillade Songbird, den som vann, fast jag hade aldrig trott att den skulle vinna.  Trodde ärligt talat inte Sverige var redo för en sådan låt. 

Yohi gillar jag i vanliga fall, och jag tyckte den här var helt ok, men förra årets Heartbreak hotel var SÅ mycket bättre.  Min vinnarlåt var Helena Papa..ri...grekiskt.  Tyvärr gick hon bara till andra chansen.  En låt jag faktiskt gillade skarpt, fast med lite skämskänsla var Elisas Casanova.  Hon påminde mig om Pernilla och Charlotte Perelli.  Jag blev glad av hennes låt, och märkte att fötterna gungade under täcket när jag tittade.  Det är inte mycket som lockar fram ens något som kan likna dans hos mig, med det gjorde denna.




Visst är det lite Lotta Enberg över den också?


Hur som haver, jag kände att jag ville sova inatt också, så jag bad min sambo om ytterligare en sömntablett.  Jag tänkte att jag kan sova inatt så får jag ligga sömnlös några nätter till veckan. Tog min zolpidem, och gick och lade mig.  1,5 timme sedan låg jag fortfarande och vred mig. Sparkade och puttade på den snarkande sambon.  Till slut gick jag upp.  Har bäddat i soffan nu, men känner inte minsta påverkan av sömntabletten. 


Så vad kan jag lära mig av detta?  Redan efter en natt med zolpidem har jag ökat toleransen såpass att en inte fungerar längre.  Jag får ta sömntablett var tredje natt.  Det är tråkigt.  Jag vill ju gärna sova.  Önskar att någon kunde hälla sömnsand i ögonen på mig.  Jag ska föresten börja fylla i min sömndagbok inför sömnlabb nu.  Det blir intressant att se hur många timmars sömn det blir under de två veckorna. Sömnbrist liknar hjärnskada och det vill man ju inte.


På  måndag ska jag även testa att öka LDN dosen från 2 mg till 4 mg. Ska bli intressant att se vad det ger.

Jag ska väl försöka lägga mig och blunda igen, och hoppas på att tabletten bara var ovanligt sent verkande idag.  Hoppas kan man ju och funkar inte det så får jag väl titta på sista avsnittet av Sherlock.

 

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards