leva-just-nu

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av ME Mamman - 31 januari 2014 05:11

Förutom det faktum att jag inte dricker blod, är supersnabb, attraktiv eller självhelande, så inbillar jag mig nästan att jag är vampyr ibland.  Trött på dagen, men pigg på natten. 

I förra inlägget var jag osäker på om jag skulle ta LDN eller inte.  Men jag tog det, så jag har tagit det 9 gånger nu.

Jag fascineras av att jag inte alls behöver ta smärtstillande i den mängden jag gjort tidigare. Jag har inte tagit något starkare smärtstillande sedan jag började med LDN i tisdags kväll förra veckan.

Just nu är det jobbigaste sömnbristen. Jag har sömntabletter, eller snarare min sambo har tagit hand om dem, då jag glömmer av att jag tagit en och så kan jag ta flera stycken.  Min tolerans ökar snabbt, och efter ca 3 dagar räcker det inte bara med 1 tablett längre.  Så nu har jag varit vaken sedan i tisdags, med 4 timmars sömn igår.  Men inatt får jag nog ta en tablett, för jag blir tokig när jag inte sovit på några nätter, plus att jag blir sämre i ME;n.  Efter tre dygn utan sömn så får jag feber, mer värk osv.


Jag kan inte heller bara ligga och inte göra någonting. Så efter att ha testat alla de "rätta" metoderna så till tillbringar jag nu nätterna med att titta på serier på www.tvids.net. 

Inatt har jag sett The Originals fram till sista avsnitten och det senaste avsnittet av The Vampire diaries. 

 
  


Jag vet att man inte ska ha skärmtid på natten, och att man helst ska sitta sysslolös i köket.  Men jag har testat det också. Och det hjälpte inte. Då blir jag allt tvungen till att ta lugnande först.  Jag kan slumra till när barnen gått till skolan, men den sömnen eller slummern jag får då går inte att jämföras med riktig sömn, snarare ett stadie där jag håller på att somna, men sedan rycker till och vaknar, för att fortsätta tills jag går upp. 


Men i början av febuari så skall jag till sömnlabb i uppsala, och då skall jag föra två veckors sömndagbok. Med början på måndag.  Eller egentligen borde jag börja fylla i den redan i kväll.


Nu därmot börjar jag få migränkänningar, något som gärna ökar vid sömnbrist. Klockan är snart 6, så jag ska gå och ta mig Naproxen och Sumatriptan. Ta ut hunden så han får kissa, om det är så att jag skulle somna. Jag har en benägenhet att göra det under eller efter migrän.  Så God Natt eller God morgon!

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards