leva-just-nu

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av ME Mamman - 26 januari 2014 17:52

Ikväll är det den femte kvällen jag tar LDN och jag är ärligt talat väldigt förvirrad.  Jag vet inte vad jag orkar eller inte. Vad jag bör försöka prioritera eller inte.

När jag öppnade datorn i förmiddags så hade jag skrivit ett påminnelsebrev till mig, troligtvis under sömntablettspåverkan, där det stod vad jag skulle göra idag i punktform. 

  • Stryk alla vårgardiner
  • Ta ner alla julgardiner
  • Sätt upp alla vårgardiner
  • Dammsug hall, vardagsrum och matsalsrum
  • Våttorka alla rum

Detta ansåg jag i går kväll att jag skulle göra idag.  Det hade varit mycket även i mina friska mått mätt.  Men jag har faktiskt strykt två vårgardiner och tagit ner julgardinen i matsalsrummet och satt upp vårgardinen.  Och jag har dammsugit hallen och vardagsrummet.  Det lät som det var grus överallt när jag sög in,


Jag är inte helt säker på vad det är LDN gör.  Min kropp är mer smärtfri, och det är värt mycket.  Jag har bara haft en migränattack sedan jag började med LDN och inte en enda helvetssmärta sen dess.   Allt jag gjort de senaste dagarna borde ha gett mig en dunderkrasch utan like, med feber, huvudvärk, muskelvärk, ledvärk och utmattning som är obeskrivbar.   Men istället så har jag lite ont i halsen.  Fryser lite....men känner mig inte kraschad. 


Jag är superpigg i ögonen, och jag har känselspröt ute på alla håll.  Att ligga och vara still, vila, känns fysiskt jobbigt.

Jag är jätteglad för att jag inte har ont, och jag är jätteglad för att jag känner mig pigg,  men samtidigt känner jag mig SÅ förvirrad.  Tidigare visste jag åtminstone vad jag orkade och inte orkade, vad som gjorde mig sjuk och inte.  Nu har jag ingen aning?   Jag borde, med alla mått mätt vara dödssjuk med tanke på allt jag gjort de sista dagarna.   Det känns nästan som om jag borde ta lugnande och muskelavslappnande för att stabilisera kroppen och knoppen.

Vad händer liksom?


Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards