leva-just-nu

Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Videoblogg nr 2

Av ME Mamman - 17 november 2013 22:43

Nu när jag har vant mig vid min röst och mitt utseende så passade jag på att göra yttterligare en videoblogg.  Tyvärr gjorde jag den för lång, så jag har fått dela upp den. 

Så här kommer videoblogg nr2 del 1.


Fortsättning följer

 
 
vakna nu

vakna nu

18 november 2013 12:21

Hej

Du efterlyser verktyg att finna glädje i den situation som du befinner dig nu i. Då vill jag berätta att du kan finna glädje, välbefinnande och till och med helande i Jesus. Jag har själv blivit helad av fler än en åkomma. Jag har alltid trott på Gud, faktisk redan som liten då jag hade vissa personliga möten med Guds Ande redan vid 7-års ålder. Dock har jag inte alltid levt enligt Guds bud men jag har alltid haft en relation till honom och han har alltid svarat mig när jag ropat till honom i min nöd. Jag vill uppmuntra dig att söka Herrn. Tala till honom, han hör dig och han är villig att hjälpa dig.

Du får mer än gärna höra av dig till mig. Sök mig upp på min sida som är vakan-nu.bloggplatsen.se
Önskar dig allt gott.

http://vakna-nu.bloggplatsen.se

 
Vakna-nu

Vakna-nu

18 november 2013 21:59

Hej igen Linda.

Tack för att du svarade. Jag förstår mycket väl att man kan tappa tron totalt när man går genom dåliga saker och sjukdom. Men det finns en Gud och han är Kärleken. Han tål att prövas. Vad jag menar med det är att säg till Jesus, här är jag, jag är din och jag bekänner de dåliga saker jag gjort i mitt liv men nu vill jag att du förlåter mig och kommer in i mitt liv och förändrar mitt liv till det bättre. Vet du Linda, om du tror i ditt hjärta att du kan bli helad så kommer Jesus att hela dig. Jag tror i mitt hjärta att du kan bli helad och få ett gott liv. Ge Jesus en chans i ditt liv. Och bön är verkningsfullt verktyg för hantering av ångest.
Önskar dig allt gott.



vakna-nu.bloggplatsen.se

http://vakna-nu.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ME Mamman - 6 oktober 2016 15:25

Jag tror aldrig jag haft problem med verkligheten.  Det har varit fantasi, eller verkliget.  Sant eller osant.    Men på senare tid jag har misstänkt att jag inte har sån koll på verkligheten som jag har.   Eller kontroll på verkligheten.  Men det bö...

Av ME Mamman - 29 augusti 2016 09:38

Jag har många år haft adhd. För mig har det inneburit att jag påbörjat en mängd projekt.  Jag har en rastlöshet som är svår att beskriva.  Jag har alltid en kroppsdel i rörelse.  En viftande tå,  ett vickande finger, eller en viftande fot.  Jag är al...

Av ME Mamman - 6 juli 2016 21:28

Verktyg låter kanske som en knepig rubrik, men jag tänkte berätta lite om hur jag hanterar smärta och ångest. Alltså dela med mig av lite verktyg.   Värk och smärta har varit en del av mitt liv sedan jag var 12 år.  Det var då jag började få ...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 20:39


Psykisk ohälsa läser man mycket om nuförtiden.  Det är idag lättare att lida av psykisk ohälsa än för 20-30 år sedan.  Lättare är det ju inte, men mer accepterat.  Åtminstone är det vad jag vill tro.    Jag har ME,  det är en autoimmun neurol...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 13:27

Det är ett ganska allmänt tankesätt att om man sover dåligt så tar man igen den sömnen.  Det är alltså ingen fara att missa en natts sömn eller två.  Det tar man igen.....sägs det.    Och det finns många råd när man inte kan sova.  Det jag hört ...

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards