leva-just-nu

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av ME Mamman - 29 oktober 2013 05:50

Jag är helt säker på att jag som nyfödd bebis såg ut som andra bebisar. Och jag var säkert som andra barn.  Men någongång efter att jag själv fått barn då började knivarna växa.  Jag vet inte var. 

Jag tror jag skulle kunna kallas mrs Knife, om jag varit gift vilket jag inte är.  Just saying!

Jag hade i sann anda att hur svårt kan det vara med en vit vecka.  Tills kniven vreds om runt livmodern.....som jag ju faktiskt inte har kvar.  Och min man hade inte med saken att göra, han hade gått till jobbet.  Så det inte blir missförtånd.


Men kniven vrids om och jag hamnar på alla fyra.  Innan dess hade huvudvärken börjat, och där skyller jag fullt på mannen som har en rakapparat som låter om en jävla sågverk.  Kl 05. på morgoen.


 Så knivar i huvudet och knivar som vrids runt i livmodern.......jag försökte djupandas.  Försökte, men då kom en kniv rakt in i ländryggen. 


Om någon kommer och attackerar mig med knivar i magen, svanken, och huvudet, så hade det nog resulterat i grov misshandel.   För att kunna djupandas krävs det att magen liksom är med.  Andas in spänn magen, andas in och spänn lungorna och andas långsamt ut.   Det hjälper.

Migrän.  Spänningsvärk.

Men det hjälper inga knivar i magen. 

Det är mer andas in, jävlar, skrik, vrider sig dubbel och håller andan.  


Så min vita vecka.....har blivit grå.   En citodon, stesolid och amosyt.  Och se där.  Kramperna ger sig.  För jag har börjat misstänka att det är mer kramper jag har en ren smärta.  Smärtstillande hjälper inte,  muskel och kramplösande hjälper.  Och för idag får de göra det.


 

Alltså jag älskar Wolverine.  Han är sexig, attraktiv och farlig.  Men varför i helvete ska han in i mig att göra.  Vad är det med min kropp och dessa knivar, eller kramper....eller vad det nu är. 

Men jag ska jobba tillsammans med Wolverine, så länge det är honom det handlar om så kan vi nog komma överens.

Om han bara drar lite ömt med sina knivar över mig så kanske det rent vore upphetsande, men ge fan i att karva upp mig! 

För jag tycker egentligen om dig, men var lite snällare.  Inte så hårdhänt.


Nu när det värsta gett med sig så ska jag försöka sova lite till, för idag har jag en fullspäckad dag med mediyoga och kuratorsbesök i Enköping.


Och Wolverine!   Be nice!  Lägg ner knivarna.  Det är inte kul. 

Att vara en av de sexigaste män alive så...be nice.  Jag kan tåla tuffa tag men, låt för helvete bli livmodern, och huvudet, och resten av kroppen också.  Åtminstone om du måste använda knivarna.   Jag har annat att göra än att ägna min tid åt dig....såvida det inte är på teve och du inte kan göra mig illa.  Dessutom gav du mig en grå vecka...den skulle vara vit!


 


Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards