leva-just-nu

Alla inlägg den 24 oktober 2013

Av ME Mamman - 24 oktober 2013 15:06

De senaste dygnen har gått i sömnens tecken. Jag har sovit, jag har slumrat, jag har vaknat till och slumrat till igen.  De två sista dygnen har jag sovit runt 27 timmar.  Eller nåt  sådant.


Igår somnade jag redan vid 18-tiden. Vaknade vid 11-tiden.  Jag kände mig hyfsat bra.  Okej, med andra ord.  Och i brist på att jag inte är miljonär eller kan åka ner till Gekås, så tänkte jag att....jag åker till Karlssons .   Det går ju inte att jämföra med Ullared men det ligger ca 2 mil hemifrån, och ambitionen var ju en gång i tiden att skapa en ett nytt Gekås.


Men så gick jag upp och borstade tänderna...och det vinglade väldigt misstänkt.  Kände mig febrig också, så jag tempade mig men hade ingen mätbar feber.  Men jag är flexibel och bestämde mig för att vara hemma och ta det lugnt. 

Tills jordbävningen började. 

Min annars så kolugna hund började springa omkring och undra vilka som höll på att riva vårt hus.   Och jag sprang också omkring och letade.   Det lät som om man bombade untanför huset.  

 



Jag vet  inte om grannen höll på att riva sitt hus, eller om de borrade efter olja eller bara förde oväsen för rent nöjes skull, men en sak var säker.  

Skulle jag stanna kvar i huset så såg jag fram emot ettt av följande alternativ: 

1) En sjuhelvetes migrän

2) En sjuhelvetes helvetessmärta

3) Psykakuten


Av dessa tre alternativ valde jag....Karlssons. 

Jag tog med mig hunden i bilen, för han trivs mycket bättre där än hemma när de försöker banka hål på hjärnan....eller trappan...eller vad det nu var de försökte förstöra.

Jag åkte till Karlssons, gick en sväng med hunden.  Han älskar att gå där han inte brukar gå. Nya dofter och syner är jättekul för honom. För att inte tala om att han älskar att vänta i bilen. 


Jag hittade faktiskt ett par vinter skor till yngsta sonen, som mot alla odds passade ( med tanke på att han var i skolan).

Så villade jag omkring lite på Willys.  Jag svettades.  Jag vinglade.  Och mina muskler, eller de som en gång varit muskler darrade.  Så ja...jag kände mig febrig och influensaaktig, men när jag gör jag inte det.  Stod på Willys oh hade ingen aning om vad jag skulle handla.  Men jag köpte lördagsgodis iallafall. 

Satte mig i bilen och vart jättesvettig, skakig.   Så jag kom på att jag nog behövde socker.  Så jag åt mitt lördagsgodis och djupandades.  Åkte hem.  


Tack och lov hade 10-åringen kommit hem och bar in allt från bilen.  Jag går i på toaletten och tar tempen igen. 38,5.  Riktig feber denna gången. 


Så det är skillanden mellan att vara dig och mig, är att när du har 38,5 graders feber så är du hemma från jobbet.  Du har antagligen väldigt huvudvärk och ledvärk.  Bara tanken att ge sig ut att handla ter sig som  snudd på ....psykisk störd. För du kanske inte ens kan stå på benen när du närmar dig 39.  Troligtvis så kanske du yrar också,  ser troll eller ännu hellre en snygg halvnaken Brad Pitt.   Eller Ian Sommerhalder.


När jag har närmare 39 grader så funderar jag på om jag orkar gå ut med hunden.  Visst är jag vinglig, men vad fan...hunden är ju en livräddarhund.

Jag känner ju heller ingen större skillnad på om jag har 38,5 grader feber eller om jag har 37,2.  Jag är lika vinglig oavsett om jag har druckit en jäkla massa alkohol, eller om jag varit på Karlssons.


Skillnaden mellan dig när du har 38,5 graders feber är att du skulle nog inte komma på tanken att överhuvudtaget besöka vare sig Ica, Karlssons eller Ullared.   Jag väntar till att benen fungerar någorlunda, kan jag bara gå , om än så vingligt, så nog tusan kan jag ta mig till Ullared. Eller så störtar jag i sängen....det gjorde jag nu. 

Men yngsta sonen fick ett par skor.....och jag fick  lördagsgodis!   Eller vilken dag är det egentligen?

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards