leva-just-nu

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av ME Mamman - 14 oktober 2013 17:58

Förra veckan var jag hos läkaren.  Min husläkare har hela tiden varit väldigt restriktiv med smärtstillande.  Och sådant får man ju lov att förstå.  De vill inte orsaka beroende, och på längre sikt göra mig läkemedelsberoende. 

Men den här gången var det annorlunda.  Det är tydligen inte så bra att ha så ont att man svävar in och ut ur medvetslöshet heller.  Och det är inte bra att inte sova. 


Så denna gången skrev han ut en ganska stark medicinkombo, och jag fick även friheten att exprimentera.  Han var inte helt nöjd med kombinationen, men om inte detta funkade så fungerar inget.


Och det funkar!!!  Det är helt fantastiskt.  Jag tar pillerkombinationen, och efter en kvart hjälper medicinerna. Jag är smärtfri.   Jag kan vara trött och dåsig ( men det är jag alltid, piller eller inte) .  Smärtfriheten håller sig långt fram på dagen. Det är helt underbart! 
Jag har mina andra symptom men inte smärtan.  Ingen huvudvärk. Ingen fibrovärk.  Det känns som om jag fått livet tillbaks.


Idag fick dottern en läkartid vid 10-tiden.  I normala fall hade jag inte kunnat ta en sådan tid, för jag varit sängliggandes okomunicerbar i ofattbar smärta.   Nu kunde jag köra in dottern till läkaren och jag mådde bra!


Troligtvis kommer jag behöver göra uppehåll då och då för att kroppen inte ska vänja sig och kräva högre doser, men än så länge känns det som om jag svävar på mån.  Det är helt fantastiskt att ha fått något som fungerar mot helvetessmärtan, och på köpet får jag även fibro och huvudvärkslindring.


Jag tycker jag förtjänar att få må bra. Eller så bra jag kan må.

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards