leva-just-nu

Alla inlägg den 21 september 2013

Av ME Mamman - 21 september 2013 19:01

Ibland så väljer man att undvika saker för att man är rädd för konsekvenserna som kan komma.  Kan.


Svärmor fyllde 70 år i fredags och vi skulle medverka i ett födelsedagsöveraskning. 

Överaskningen bestod av att mina svägerskor och jag, skulle överraska henne och ta med henne till ett spa.  Under tiden vi var med henne på spabad skulle karlarna, alltså hennes söner laga middag hemma hos henne, och överraska henne med när vi kommit tillbaka från spabadet.


Men när jag fick höra detta först så backade jag.  Jag skulle inte på några vägar orka med både spabad och gemensam födelsedags middag med hela släkten ( 8 vuxna och 7 barn).


Så jag talade om att jag bara kunde välja ett av alternativen.  Spabadet skulle troligtvis göra mig såpass dålig att jag skulle vara tvungen att ligga och återhämta mig under middagen.  Så jag bestämde mig för att vi skulle vara med på den gemensamma familjemiddagen.  Och så skulle det varit....om inte en av mina svägerskor ringt mig två dagar innan och nästan bönat på sina bara knän.  De tyckte att det skulle kännas fel om jag inte var med.

Så jag tänkte lite, och kände att jag vill ju faktiskt på spa.  Det är något jag velat länge.  Så då tänkte jag om.


Jag är med på spabadet, så får det gå som det går under middagen, tänkte jag.


På fredagen åkte vi iväg på morgonen.  Jag vaknade med min vanliga jävliga bli-skjuten-i huvudet, och skalle-exploderas i bitar- huvudvärk.  Men med "starkisar"  och muskellugnande,och hörselskydd i benen så gick det.

Mannen hade opererat knät dagen innan, så han hade sådär lite lagom ont. 

Svärmor hade ingen aning om att vi skulle komma.  Och hon hade även fått reda på att yngsta sonen som bor 30 mil därifrån (liksom vi) inte heller skulle komma.   Så hon anade ingenting.


När vi kommit till staden där svärmor bor åkte vi alla i samlad trupp till henne. Tre söner med familjer.  Det var bara en som fattades, och det var vår äldsta  son som var hemma sjuk, och därmed fick vara hundvakt.


Jag var helt slut efter bilturen för två barn låter...trots hörselskydd. 

VI åkte och överaskade svärmor och i sanning blev hon överaskad.  Hon kunde nog inte tro sina ögon.  Ibland ångrar man att man inte filmar olika situationer och den här överaskningen hade verkligen gjort sig bra på film.


Vi kvinnor över 15 år åkte till Högby spa där jag faktiskt hade något av mina mest avkopplande stunder jag haft på mycket länge.

Flera olika små varma pooler.


 



     



I spapaketet ingick även 25 minuter hanmam behandling.


Ja...det var så härligt att det inte gick att beskriva.  Alla pooler höll runt 38 grader, och man behövde inte på något sätt gå omkring och frysa som i simhallen.  Utanför spaanläggningen fanns en varm pool utomhus. Den sista bilden, och den var så otroligt skön.  En sådan skulle man inte haft något emot.


När vi åkte därifrån var jag helt och fullt avslappnad.  Det var nästan bara vi på där och det var så tyst och lungt.  Speciellt i utomhuspoolen, där kunde man höra tystnaden.  Helt obeskrivligt skönt.


Efter 3 timmar åkte vi tillbaka med svärmor, som vart väldigt glad över sin present,  hem till svärmor igen, där det var något livligare och männen höll på med maten. 

Jag hjälpte inte till med någonting utan satt mest.  Middagen blev trevlig, men jag kände hur jag blev gungigare och yrare.  När jag sedan kände att "nä nu klarar jag inte av att sitta på stolen längre", så ursäktade jag mig och vinglade in på rummet.  


Somnade gott i natt, och vaknade....utan någon som helst huvudvärk.  Jag kände mig närmast oförskämt pigg, vilket förändrades när vi åkte hem, för då somnade jag en timma i bilen. 

Efter några timmar hemma så kom febern, men den eventuella kraschem som följer på den här helgen kommer vara värd det.  Jag tror jag ska bli proffessionell spabaderska!


Efter ett par timmar hemma så

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards