leva-just-nu

Alla inlägg den 23 maj 2013

Av ME Mamman - 23 maj 2013 17:30

När läkarna säger att de inte kan göra mer och menar att tålamod är bästa boten så vänder man sig utanför den etablerade vetenskapliga läkarvetenskapen. 


Sedan en tid tillbaks äter jag MSN. 

Det är inget mirakelpulver men det har boostat energinivån lite.  Känner mig lite klarare i huvudet, och upplever inte hjärndimman som lika påträngande.

Jag har även sedan någon vecka tillbaks börjat med Kollodialt silver.

Enda effekten där är att jag inte haft någon mätbar feber sedan jag började med det.  Mitt kroniska halsonda är borta.  Och när jag känner att jag börjar få ont i halsen så gurglar jag silvret och efter någon timme så känns det bra i halsen igen.


Man vet inte riktigt vad ME/cfs beror på, men en teori är att det är någon felfunktion i mitokondrierna.

En vän skriver på ett bra och begripligt på sin blogg : Hur står det till med mitokondrierna?

Boosta dina mitokondrier


Eftersom jag är en sådan där som gärna vill träna och röra på mig, helst utan att bli sjuk, så har jag letat efter sådant som skulle kunna hjälpa.  Och jag hittade en forskningsartikel om D-ribose och fibromyalgi.

Och jag hittade en artikel om Kreatin och fibromyalgi.


Så nu har jag köpt D-ribose och Kreatin.

Jag doserar D-ribose enligt artikeln 2 tsk 3ggr om dagen, och kreatin 2 tsk om dagen.  Så får vi se vad det ger. Det kan tydligen ta någon vecka eller två innan man märker resultat....om man märker.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards